Caroline in South-Africa

Week 18 en 19: Oudtshoorn, Durban en Lesotho

De stage zit inmiddels op!! Dat betekent ook dat ik niet meer beschik over internet en daarvoor naar internetcafe moet. Het internet is hier erg traag en vandaar dat ik het ditkeer ga proberen om het watkorterte houden (iets wat nietiedereen erg zal vinden

Wink
) en helaas ook de foto's nog niet op de site komen.

Week 18

Een niet zo leuk begin van de week; We hebben reactie terug gehad op ons concept rapport. Onze eerste begeleider vond het een prima stuk en had niet veel opmerkingen. Onze tweede begeleider vond het helemaal niks en zei dat we hiermee niet mochten afstuderen. In overleg hebben we besloten om (ondanks onze tweede begeleider niet veel concrete opmerkingen kon geven) de scriptie te herschrijven. Uiteindelijk is het ons gelukt om de vernieuwde versie afgelopen vrijdag in te leveren en tevens per post naar Nederland te sturen! Dus daar zijn we in elk geval vanaf!! YES!

Ondanks alle stress (met onze scriptie) zijn Suus, Lotte, Mandy en ik op vrijdag 30 mei met de auto opweg naar Oudtshoorn gegaan. Ook wel de struisvogelhoofdstad van Zuid Afrika. Oudtshoorn ligt ongeveer zo'n 500km van Kaapstad af, een flinke rit dus! Via route 62 met schitterende uitzichten kwamen we vrijdagavond aan in dit kleine dorpje. 'S avonds genoten van een struisvogelbraai en onszelf vermaakt in de backpackers. De volgende dag zijn we naar de Cangoo Caves geweest. Waar we een rondleiding kregen door deze grotten met schitterende rotsformaties. Na de lunch hebben we een bezoekje gebracht aan de struisvogelfarm (dat mocht natuurlijk niet ontbreken bij een bezoekje aan deze struisvogel hoofdstad) om vervolgens weer in de auto te stappen en de Swartberg pass te rijden. Wederom een prachtige autoroute door de bergen. Zeker de moeite waard! Die avond hadden we ook een heel speciaal onderkomen. We sliepen namelijk in tenten die op een soort van vlonder stonden met daarbij ook nog eens een bubbelbad. Daar zijn we 's avonds dan ook meteen ingedoken om te relaxen, maar omdat het al vroeg donker was konden we helaas niet meer van het uitzicht genieten. Op zondag zijn we weer vroeg opgestaan om via Mosselbay terug te rijden naar Kaapstad.

Week 19

De rest van de week weer hard gewerkt en zoals ik al zei de scriptie ingeleverd! Dat kwam mooi uit, want zaterdag ochtend om 07.30 vertrok onze vlucht naar Durban, waar Suus en ik 4 dagen zullen verblijven. Na een vlucht van bijna 2 uur waren we in Durban, waar het sub tropische klimaat meteen voelbaar was. Heerlijk!! Na een korte wandeling langs de boulevard zijn we daarna lekker gaan zwemmen. Zondag was het helaas slecht weer (veel regen) en konden we niet zo veel doen. We hebben een deel van de stad bekeken en gezellig wat gedronken in lokale restaurantjes. Maandag moesten we vroeg uit de veren! Om half 7 stond de taxi klaar om ons naar Underberg te brengen (zo'n 2,5 uur rijden vanaf Durban) om vervolgens vanuit daar met een 4x4 aan de Sani Pass tour naar het Koninkrijk Lesotho te beginnen. Het was nog niet zeker of we de top zouden gaan halen want er was de afgelopen nacht sneeuw gevallen in Lesotho. Het was een prachtige rit door de Drakensbergenmet vele onbeschrijfelijk mooie uitzichten. Het laatste gedeelte van de pass was een en al actie! Flinke slipacties, het wegglijden van de auto en nadat een aantal locals ons hebben geholpen met het uitgraven en vrijmaken van de banden hebben we het uiteindelijk als eerste! auto naar de top gered! Dat was super!! Op de top eerst nog een paspoort controle en toen waren we ineens in Lesotho, een land in Afrika dat geheel wordt omsloten door Zuid Afrika. Het is de enige onafhankelijke staat ter wereld die geheel boven de 1000m ligt. Het is een totaal andere wereld waar mensen echt nog in hutjes met rieten daken wonen en geen electriciteit of stromend water hebben. Ongeloofelijk, je kunt het je bijna niet voorstellen!Dinsdag onze laatste dag in Durban hebben we een stadstour gehad. Met de minibusjes zijn we naar het centrum gereisd en vanuit daar hebben we een flinke wandeling gemaakt. Het verschil met Kaapstad valt meteen op! Durban is een echte Afrikaanse stad, men leeft er echt op straat! het stikt er van de markten en hele kleine winkeltjes en je ziet er heel weinig tot bijna geen blanke mensen in grote gedeelten van het centrum. Kaapstad is daarbij vergeleken veel Europeser. Vanochtend zijn we weer in Kaapstad aangekomen. Deze week gaanSuus en ikaan onze presentatie en aan de verdediging van onze scriptie werken. Volgende week op 20 juni vlieg ik naar Johannesburg. Daar zal ik mama en Lucas weer ontmoeten!! (heb ik echt super veel zin in!!). Vanuit Johannesburg gaan wij met z'n drietjes een prachtige autorondreis maken, o.a via het Krugerpark, Swaziland, Hluhluwe, Drakensbergen, Addo, Knysna en Stellenboschmet als eindbestemming kaapstad.

Uiteraard ga ik proberen om jullie op de hoogte te houden van alles wat ikde komende weken nog mee ga maken!

jan peters

hola Caroline,

het lijkt wel of er geen einde aan alle mooie tripjes komt! veel plezier!!!!

x

Joyce

Hey Caroline,

Het is dus gelukt met de scriptie? Fijn hoor? Nog tips gehad van de voorbeelden die ik je heb gestuurd. In ieder geval, dat is een van ons! Nog even en we gaan weer een fijn tripje maken ;-)

Geniet lekker van je vakantie nu daar!

x Joyce

wilma

succes met de verdediging en een hele fijne tijd met mama en lucas.
ben je wel een beetje voorzichtig met" flinke slibactie's"en
hebben ze daar wel winterbandjes?
liefs wilma

Juliette

hej babe!!

Woohooooo! lekker dat die scriptie nu achter de rug is. Geeft denk ik flink wat rust. Kun je nu nog meer genieten van de tijd daar. Dus dat dan ook vooral doen! De foto's kom ik binnenkort wel kijken als je weer in NL bent. Dikke kus en beleef vooral heeeel veeel!!

kussss

Hermien

Hallo caroline,
Als ik al die verhalen lees krijg ik ook zin om naar Zuid Afrika te gaan. Ik kan het in iedergeval toevoegen aan mijn verlanglijstje. Hopelijk kun je je scriptie goed afronden. Maartje is trouwens geslaagd, ze heeft afgelopen woensdag de uitslag gekregen. Een hele fijne vakantie samen met mama en Lucas en dan zien we je binnenkort weer in Wanroij.
Groetjes en veel liefs van ons allemaal,
Piet-Hein, Maartje, Paul en Hermien

Eef

Ja....ik ben eindelijk weer helaal bij en heb je verhalen gelezen. Klinkt echt super zeg. Wat een belevenissen. En je scriptie ingeleverd, top. En nu een mooi vooruitzicht, een autoreis met jullie mam en Lucas. Ik wens jullie alvast veel plezier. Geniet ervan met zijn drieen.
Tot snel :)!

liefs,

Eef

chris

VAKANTIEEEE!!!!
jeuj eindelijk een einde aan die scriptie :D

veel plezier nog daar he en tot snel..
bedankt nog voor je berichtje op hyves.. kei lief :D

x chris en danjel