Caroline in South-Africa

De vakantie was geweldig!!

De rondreis samen met mama en Lucas is werkelijk geweldig geweest!!

Het weerzien was emotioneel en erg fijn. We zijn op het vliegveld goed ontvangen en vervolgens naar ons guesthouse gebracht. Daar hebben we samen nog wat gedronken, veel verhalen uitgewisseld en zijn toen snel naar bed gegaan want de volgende ochtendging onze grote rondreis - van Johannesburg weer terug richting Kaapstad - beginnen!!

Ik zal jullie een korte samenvatting geven hoe onze reis eruit heeft gezien. De bijbehorende verhalen zal ik jullie bij terugkomst in Nederland vertellen, uiteraard met bijbehorende foto's!

Zaterdag 21 juni zijn we van Johannesburg naar Witrivier gereden. Vanuit daar hebben we de volgende dag het Kruger National Park bezocht. Echt een super Safari was dat!!

Vanuit Witrivier ging onze reis verdervia Swaziland naar Hluhluwe (Zuid Afrika). Daar hebben we prachtige natuurparken, hagelwitte stranden met een mooie blauwe zee, nijlpaarden en krokodillen gezien en zelfs in de verre verte een walvis gespot! Tijd om bij te komen hadden we niet want onze reis ging verder; op naar de Drakensbergen.Waar we een heuse helikoptervlucht hebbengemaakt om de Drakensbergen eens van bovenaf te zien. Weer een geweldig mooie ervaring!

Het is trouwens ook erg mooi om te zien hoe gaande weg de omgeving verandert. Van groen en nat, naar dor en droog met veel bergen.

Vanuit de Drakensbergen zijn we weer afgezakt naar beneden, naar de kust naar het plaatsje Knysna. Een erg gezellig leuk plaatsje en ook erg geliefd bij de toeristen. Daar hebben ook mama en Lucas echt kennis gemaakt met de walvissen. Dit keer geen southern right whales, maar de humpback whales die echt rakelings langs onze boot zwommen!! Amazing!!

Onze reis ging verder richting Oudtshoorn. Via prachtige bergpassen kwamen we aan in de Struisvogelhoofdstad van Zuid Afrika waar we weer in een prachtige guesthouse hebben overnacht. De laatste etappe van onze rondreis verliep via Stellenbosch om vervolgens te eindigen in Kaapstad waar we nog een aantal dagen zouden verblijven voordat we weer richting Nederland vlogen. Helaas reden we het slechte weer tegemoet en hebben we in Kaapstad niets anders dan stromende regen gehad. Erg jammer, maar ondanks dat hebben we ons prima weten te vermaken!

Dit was mijn laatste, iets wat hectische update. In elk geval erg bedankt voor al jullie lieve reacties en tot snel!!