Caroline in South-Africa

Week 16 & 17: Table Mountain, Wijnproeverij en Southern Right Whales

De week begon rustig. Veel werken aan de scriptie en vanwege het slechte weer, koud en veel regen, hebben we in de avonden ook niet veel ondernomen. Gelukkig was het in het weekend weer prachtig weer! Op zaterdag scheen het zonnetje volop en aangezien Mandy, Suus en ik nog steeds een keer de Tafelberg wilde gaan beklimmen hebben we besloten om dat die dag maar te doen. Suus en ik waren al een keer eerder op de Tafelberg geweest, maar toen zijn we heel relaxt met de Cableway naar boven en beneden gegaan. Dit keer deden we er iets langer over dan de 1,5 minuut die de kabelbaan er over doet; namelijk 2,5 uur! Het is een soort van grote lange trap naar boven. Klimmen, klimmen en nog eens klimmen in de brandende zon. Ik kan jullie vertellen, dat was voor mij eens maar nooit meer! Ik was eenmaal boven dan ook helemaal op, ik kon niet meer. Gelukkig konden we wel met de kabelbaan weer terug naar beneden. Eerder op de dag was deze namelijk kapot en moest iedereen ook weer te voet naar beneden. Nadat we weer waren bijgekomen van deze gigantische klim zijn we naar het strand gereden. Klein probleempje, het strand was er niet meer?! De zee was die dag zo ruw en stond zo hoog dat de stranden van Camps Bay en Clifton bijna helemaal onderwater stonden. Nadat we even over de boulevard hebben gelopen en het schouwspel van de zee hebben bewonderd zijn weer terug naar huis gereden, hebben lekker wat gegeten en ons vervolgens weer klaargemaakt voor een avondje uit in de club FashionTv. Op zondag zijn Suus en ik na het ontbijt even lekker gaan uitwaaien op het strand van Camps Bay. De zee was alweer wat rustiger en het strand kwam ook weer te voorschijn. Daarna ben ik samen met Lotte en Mandy richting winkelcentrum Canalwalk gereden. Daar hebben we gezellig wat gewinkeld gegeten en vervolgens nog een film gekeken in de bioscoop: What Happens In Vegas. Erg leuke film!

Week 17 alweer!! Deze week moeten we onze concept scriptie inleveren, dus dat was nog even flink stressen! Om een beetje te ontspannen zijn we op maandag na het werk een uurtje gaan zwemmen in het zwembad op Longstreet. Op dinsdagmiddag hebben we voor het eerst onweer meegemaakt in Afrika. De regen kwam met bakken uit de lucht vallen en het heeft een paar keer flink geknald. Vrijdag hebben we onze scriptie naar school gemaild en om dit te vieren en omdat het, het laatste weekend van Annemiek en Jeffrey in Kaapstad was zijn we met een gezellige groep mensen gaan stappen in Stellenbosch. Na het werken vlug naar huis, douchen, spullen gepakt en op naar Stellenbosch. Daar lekker wat gegeten en vervolgens tot in de late uurtjes flink gedanst. De volgende dag hebben we met de auto een mooie rit door de wijnlanden gemaakt en hebben een wijntour en proeverij gehad bij wijn estate Boschendal in Franschhoek. Op zondag ben ik gezellig met Annemiek en Jeffrey naar de wekelijkse markt op Greenpoint geweest. Een leuke toeristische Afrikaanse markt, maar ik vind het altijd erg gezellig om daar rond te snuffelen. Daarna zijn Jeffrey, Annemiek, Lotte, Mandy en ik naar Signalhill gereden en hebben daar tijdens de zonsondergang genoten van een picknick. Dat was echt een unieke ervaring: heerlijke broodjes, leuk gezelschap en een adembenemende omgeving! Wat wil een mens nog meer?! Toen de zon eenmaal onder was werd het koud. We hebben dan ook besloten om terug naar huis te gaan. Omdat we niet de hele avond thuis wilde zitten zijn we dit keer in het Waterfront naar de film geweest; Made Of Honour (met Mc Dreamy!! Voor de Grey's Anatomy fans

Wink
).

Omdat we vrijdag onze scriptie ingeleverd hebben en nu op het commentaar van school moeten wachten hebben Suus en ik de maandag en dinsdag ook nog vrij gehad. Een lekker lang weekend wat goed uitkwam want het was op beide dagen super lekker weer! Op maandag zijn Suus en ik richting Worcester gereden (ongeveer 2 uur rijden vanuit Kaapstad). Daar was een openlucht museum wat zeker de moeite waard zou zijn (volgens de boekjes en folders). Eenmaal daar aangekomen was het bijna uitgestorven. Na een kwartiertje hadden wij het er alweer gezien. Misschien kwam dat omdat het nu winter is en het alleen in de zomermaanden een levendig spektakel is. Vanuit Worcester zijn we vervolgens naar wijn estate Spier in Stellenbosch gereden. Daar hebben we heerlijk met een wijntje aan het water op het gras gelegen. Lekker genoten van het warme winter zonnetje!

Dinsdag zijn we samen met Jeffrey en Annemiek naar Hermanus gereden. Een top dag, want eenmaal daar aangekomen zagen we al snel een tweetal walvissen in de baai, twee echte Southern Right Whales!!. We hebben vervolgens op een terras met uitzicht op de baai, en dus de walvissen, heerlijk geluncht. Echt super!! Omdat we deze reuzen ook wel eens van wat dichterbij wilde zien zijn we naar de haven gereden en hebben een boottocht geboekt. De mensen die van de boot afkwamen waren allemaal erg onder de indruk van wat ze gezien hadden; maarliefst 7! Southern Right Whales en ze waren zo dicht bij de boot dat je ze bijna kon aanraken. Dus dat beloofde wat! Maar na een uur varen hadden wij er nog steeds geen gezien. De schipper kon ze niet meer vinden, maar hij gaf niet op. Uiteindelijk hebben we er 3 gezien. Een daarvan gaf een hele show weg. We hebben hem een aantal keren bijna geheel uit het water zien springen!! Helaas was er slecht weer op komst en werd de zee ruw, waardoor we alweer terug moesten naar de haven. Maar we hebben ze van heel dichtbij kunnen zien!!! Ondanks de flinke golven en de schommelende boot heb ik ook nog een aantal foto's kunnen maken, maar helaas geven deze niet weer hoe mooi en dicht bij deze beesten in werkelijk waren, want dat is gewoon onbeschrijfelijk! Kortom het was een onvergetelijke dag!!

Afgelopen weekend zijn Suus, Lotte, Mandy en ik een weekendje naar Oudshoorn geweest. Dit avontuur zal ik binnenkort op mijn site zetten, samen met de foto's van de afgelopen weken. Dus nog even geduld, maar ook de (walvis) foto's komen eraan!

Laughing

Reacties

Reacties

wilma

hoi Carolien,
een echte kanjer klimt de Tafelberg op, heb het zelf nog nooit gedaan!!!! oeiiii .Hoop het nog ooit te mogen beleven. liefs tante wilma

Rineke

Zoo dit bericht klinkt al een stuk serieuser.. Alsof er echt hard gewerkt is aan de scriptie ;) Gefeliciteerd!! Dat je het concept hebt ingeleverd. Ik ben benieuwd naar de reactie van de docenten. Ik heb volgende week dinsdag mijn eindpresentatie, en dan ben ik ook helemaal klaar!! heerlijk!
Het weer moet hier alleen weer iets beter worden, veel onweer en erg benauwd. En nog maar 30 nachtjes slapen en dan ga ik naar Thailand!
Tot snel en blijf genieten, x

Lizhen

Hey Caro,

Het is een hele opluchting dat het concept is ingeleverd. Nu alleen afwachten wat de docenten te zeggen hebben, maar dat zal wel goedkomen :-)
Je hebt weer onvergetelijke dingen meegemaakt. Ik ben benieuwd naar de foto's.
Geniet er nog maar mooi van!

Liefs
Liz

chris en danjel

walvis foto's!!!!!!!

jeuj

x

Margriet

Hey Caatje,
Klinkt allemaal weer super stoer!!! Nog even en ik kan alle verhalen life horen en de foto's life zien als je weer terug bent... Geniet er nog van en tot snel!
Groetjes, liefs mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!