Caroline in South-Africa

Week 14 & 15: Q-day, rugby en.. de winter komt eraan

Allereerst ‘baie dankie' voor jullie lieve en leuke reacties op mijn site! Het doet mij altijd weer goed om jullie reacties te lezen en ook leuk dat sommige mensen zelfs de moeite nemen om twee keer een reactie te plaatsen, zowel op mijn eigen site als die van mij en Suus samen. Top!

Maargoed, back to business.. Afgelopen week hebben we een kort weekje gehad, veel public holidays. Maandag, donderdag en vrijdag hebben we namelijk vrij! Dat kwam mooi uit want na onze stapavond in Camps op zondag konden we op maandag eindelijk eens echt uitslapen en lekker de hele dag een beetje luieren. Daarna twee dagen weer hard gewerkt om vervolgens op woensdag 30 april het weekend alweer in te luiden met een heuse koninginnedag party in de Rafiki's hier in Kaapstad! We hebben na het werk snel wat in de stad gegeten en zijn daarna met z'n vieren naar het vliegveld gereden om de vriend van Annemiek, Jeffrey, op te halen. We hebben daar de afgelopen weken zoveel verhalen over moeten horen dat we allemaal wel heel benieuwd waren wie die Jeffrey nu eigenlijk was! Na deze gezellige kennismaking zijn Mandy, Suus en ik naar de Rafiki's gegaan waar het feest al volop in gang was. Overal oranje geklede mensen en er schalde alleen maar Hollandse meezinger uit de boksen. Het was echt een goede oude party, iedereen had flink schik en er werd zelfs op de bar en op de tafels gedanst. Maar goed dat we de volgende dag niet moesten werken.

Wink

Donderdag hebben Suus en ik het dan ook lekker rustig aangedaan en zijn met de auto naar Somerset West gereden. Een beetje een tegenvaller want er was echt niks te beleven in dit dorpje. Eigenlijk niet zó raar want het was donderdag ook een public holiday dus alles was dicht. Vrijdag hebben we met z'n tweetjes weer een road trip van zo'n 500 km gemaakt. We zijn naar het plaatsje Swellendam gereden en hebben daar heerlijk een uurtje gewandeld in het Marloth National Park. Er stond op de site van Swellendam al te lezen dat als er een Afrikaanse Sound of Music (film) zou zijn dat ze deze hier goed zouden kunnen opnemen. Daar waren wij het dan ook helemaal mee eens. Het leek net of je in Duitsland, Zwitserland of de Ardennen was; heel veel groen, beekjes, meertjes en mooie groene bergen. Echt een mooie, rustgevende omgeving.

Zaterdag stond onze eerste rugby wedstrijd op de planning. Zuid Afrika is namelijk een echt sport land en het nationale rugbyteam De 'Springboks' is afgelopen jaar wereldkampioen geworden. Nu gaan we niet naar een wedstrijd van de Springboks maar wel naar een andere goede wedstrijd, de Stormers (Het Afrikaanse team, waarvan veel spelers ook in het Nationale team spelen) tegen de Brumbies (Australië) in het Newlands stadion in Kaapstad. Echtwaar, ik had het niet verwacht, maar ik vond het super!! De sfeer, de variëteit aan mensen die op zo'n wedstrijd afkomen en zelfs de sport. Ik heb dan ook flink meegedaan met het aanmoedigen van ‘ons' team, de Stormers, met succes want we hebben gewonnen! Om dit succes te vieren zijn we naar de Mac gereden om daar een hamburger met wat frietjes te scoren. Omdat het de volgende dag slecht weer werd hebben we een film gehuurd, en ons weer lekker met onze dekbedden op de bank genesteld. 's Avonds nog wel even lekker uiteten geweest bij een van mijn favoriete restaurants; Beluga.

En dat brengt mij alweer in mijn vijftiende week hier. Nog maar een maandje en dan zit mijn afstuderen er alweer op. Daar kijk ik stiekem wel naar uit, want ik heb ondertussen echt helemaal genoeg van die opdracht. Maar over anderhalve week moeten we ons conceptrapport al inleveren, dus het schiet echt wel op. Zoals ik misschien al wel eerder heb verteld is het hier echt winter aan het worden. Het is stukken kouder dan toen we hier aankwamen en we hebben ook veel meer regen. Het lijkt bijna wel of ik gewoon in Nederland zit. Gevolg een Caroline die hartstikke verkouden aan het worden is. Gelukkig hadden we geen speciale plannen voor het weekend. We zouden in elk geval lekker op stap gaan en verder wel zien. Nou dat viel even tegen, want ik hield het niet lang vol in de clubs. Ik voelde me echt niet lekker, dus ben ik eerder met de taxi naar huis gegaan om lekker in m'n bedje te liggen. Gelukkig gaat het ondertussen weer wat beter, maar van die verkoudheid ben ik helaas nog niet af. Misschien dat het helpt als jullie wat zon vanuit Nederland terug hierheen kunnen sturen???

Laughing

Reacties

Reacties

Rianne

Hi there!

Nou ben ik de eerste lezer bij jou! ; )
ANDERHALVE WEEK!?!?!?! Aaaaargh, wat gaat dat snel! Ik ben ook super blij voor je als je de opdracht eindelijk hebt afgerond, haha!
Wij mogen nog eventjes.. en daar ben ik blij om, want er is nog plenty te doen. Mark en ik zitten nu weer eens op kantoor, we zijn klaar met de field survey en nou analyseren geblazen!
Toch sund dat de aussies verloren hebben ; )
Gaaf he, zo'n rugby-game!
Ik ga je snel weer mailen, succes met de laatste loodjes!! xxxxx Rianne

jan peters

Hola hola,

15 weken alweer weg!!! Geniet er nog even van en maak heel veel mooie herinneringen!

x je neefje

Lizhen

Hey Caro,

Het afstuderen schiet alweer aardig op! Die 15 weken zijn echt snel voorbijgegaan. Dat komt zeker doordat je je er zo goed vermaakt ;)
Geniet er nog maar lekker van!

Liefs,
Liz

Juliette

Hej Caatje!

Het blijft maar super klinken hoor. Heb je in de bergen ook nog wat sound of music liedjes gezongen? In ieder geval wel lekker dat die opdracht gewoon bijna af is, heb je dat maar gehad.
Wel jammer trouwens dat je zo verkouden bent, zonde van de tijd en de club. Heb je je in de tijd dat je er was je wel kunnen vermaken met de aanwezigen? Het mooie weer komt er als het goed is aan, hier is het namelijk al vertrokken naar Z-A en hebben we ouderwetse druilerigheid buiten.

kusje

Margriet

Sorry caatje, maar die zon is hier ook helaas verdwenen. Het is nu al een dag of drie regenachtig en kouder weer, bewolkt zonder zonnetje. Daar wordt je dus ook niet veel vrolijker van. Maar ik weet zeker dat het super weer hier is als jij weer terug bent!!! Geniet er nog maar van, die maand is zo om, veel beterschap en tot snel!!!
Heel veel liefs van mij...

Julie

Heeej Caroline!

Jeetje wat maken jullie weer een boel mee zeg!Echt super! Jullie maken zoveel leuke tripjes en die wedstrijd lijkt me ook super!

Hier is t weer ook niet oleee, we zijn afgelopen maandag wel naar de oosterplas geweest! Dat was gezellig en Jazz in Duketown was ook gezellig!

Nou gelukkig zien we je weer snel terug in huis! Geniet nog maar goed van alles want voordat je het weet zit je weer hier te balen haha.

Dikke kus en liefs van juul

wilma

Hey caroline, super mooie reisverslagen maak je. En waar blijft de tijd!het mooie weer hebben we naar jouw gestuurd want het is hier behoorlijk frisjes.Geniet van de tijd , cultuur en de prachtige natuur. liefs wilma en gerard

wilma

hoi carolien, mocht je je favoriete restaurant missen!!!!1in Maastricht hebben we ook een Beluga restaurant met enkele sterren, wel pieken mee brengen.
liefs wilma

woeha

hey caatje,

supergaaf!... een echt koninginnedag daar???
maja.. is daar ook zo'n leuke koning met zo'n suikspin op haar hoofd ???
rot dat je ziekjes wordt daar.. maar hier is een stukje zonnestraal van ons :D
en tot over 4/5 weekjes..
x
danjel en chris

Fleur

Hee Caroline, oud collega!

Wat gaat dat snel zeg! Ik heb jullie site altijd bijgehouden, maar eigenlijk nooit een reactie geplaatst!
Geniet er nog maar van, als de zon zich hier weer laat zien zal ik m jouw kant op sturen!

Liefs, Fleur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!